Limbajul seductiei si atractia sexuala
Oare cati dintre noi pretind ca felul cum sunt „perceputi” sexual de ceilalti iese din sfera lor de interes ca, daca au vreun succes la fete sau la baieti…asta se datoreaza prin excelenta farmecului personal innascut… ca vine de la sine si se traduce prin sarm, sex-appeal?! Da, este posibil!
Unii dintre noi au un ceva anume care atrage privirea asupra lor asemeni unui magnet…
De-a lungul timpului, multi au cercetat cauzele atractiei sexuale, incercand sa explice „stiintific” magnetismul unora dintre noi. Feromoni, senzualitate, parfum, privire, mers, fese, postura, zambet, moda??!… Cine ar putea sa redea cu exactitate ecuatia atractiei pe care cineva o determina in raport cu cei din jur la un moment dat? Apoi s-a dezbatut aspectul voluntar, involuntar…constient, inconstient al acestui fenomen. Si ca despre multe alte aspecte din viata noastra, s-a constatat ca, daca undeva candva pleaca din involuntar, sfarseste prin a fi un exercitiu voluntar si invers…ca jocul seductiei poate fi unul atat constient, cat si inconstient…
Atat barbatii, cat si femeile se straduiesc printr-o serie de gesturi, mai mult sau mai putin constiente, sa seduca sexul opus. Gesturilor „ademenitoare” ale unui individ li se raspunde, in cazul reciprocitatii, tot prin „semnale” de atractie curtenitoare, semnale non-verbale de permit apropierea intima. Se pare ca in mod inconstient, o persoana cand se pregateste pentru o intalnire sexuala are un tonus muscular bun, trupul „mai drept”, pieptul proiectat inainte, abdomenul „supt”, fata relaxata si ochii mai stralucitori.
Legat de ceea ce se poate „construi”….stim cu totii ca traim intr-o epoca unde reclama este sufletul comertului….deci cu ce ar putea sa fie diferita si „promovarea” propriei imagini sexuale? Mai mereu exista concurenta! Prin urmare ne straduim din greu!
Prin felul cum aratam, comunicam, ne imbracam….chiar prin imaginea de sine pe care o cream, avem un scop: sa obtinem „pe cine” vrem si „in maniera” in care vrem (prin maniera intelegandu-se „in limba dupa…”; „mai mult sau mai putin constienta” de ceea ce se intampla – tehnica invaluirii- pentru a nu opune „rezistenta inutila” pentru ca noi suntem cei mai tari; parteneriat; relatie de cuplu; one night stand etc.).
La barbati, pentru a parea mai atragatori, apar in plus „gesturi de impaunare” sau recurg la alte artificii care ii fac sa para mai voluminosi (isi pun mainile in solduri, isi indeparteaza picioarele etc). Alte gesturi de atractie masculina sunt oarecum folosite deliberat, cum ar fi de exemplu pozitia cowboy-ului (cu degetele mari de la maini varate dupa cureaua pantalonilor sau in partea de sus a buzunarelor de la pantaloni), inclinarea si apropierea de femeie cu intrarea in „zona intima” a acesteia (sub 50 cm), privire lunga si intima, cu pupile dilatate si o usoara lasare in jos a pleoapei superioare etc.
Fiecare dintre noi avem un intreg arsenal de asa numite strategii de „agatare”, menite sa ne garanteze succesul scopului propus. Suntem plini de resurse si dispusi, fiecare in parte, de a improviza pe parcurs. Scopul nostru poate fi diferit…sunt momente in care ne testam „arsenalul” doar din dorinta de a vedea de ce impact „la public” avem parte…alteori o facem de plictiseala sau din singuratate…sedusa si abandonata… , sunt momente in care o faci doar de „ having fun” sau pentru a-ti demonstra ca poti „avea” tipa X, tipul Y.