Posibile conduite de tip abuziv in mediul scolar
Şcoala – posibil mediu abuziv
Parkay şi Stanford (apud. Ferreol, 2003) puncteaza in lucrarea lor urmatoarele comportamente de risc:
- Acordă mai puţin timp celor cu realizări mai modeste:
- le acordă mai puţin timp de gândire;
- le acordă mai puţină atenţie şi relaţionează cu ei mai rar;
- evită să utilizeze cu ei metodele adecvate deoarece acestea cer timp suplimentar;
- Au mai puţină răbdare cu aceşti elevi cu realizări mai modeste:
- preferă să le ofere chiar el răspunsul sau să numească pe unul din elevii buni;
- le oferă feed-back-uri neglijente şi neconcludente;
- îi solicită mai rar să răspundă;
- ii ignoră pe cei cu realizări modeste
- le repartizează locuri mai depărtate;
- nu acceptă şi nu utilizează ideile lor;
- interacţionează cu ei mai degrabă în particular decât în public;
- Le acordă mai puţin interes:
- se poartă mai puţin prietenos cu ei, le zâmbeşte mai rar;
- stabilesc mai rar contactul vizual cu ei;
- le acordă mai puţin indicatori nonverbali de sprijin, atenţie, înţelegere;
- Discriminează elevii cu rezultate mai modeste:
- îi premiază mai rar pentru succesele obţinute şi îi critică pentru orice eşec;
- solicită mai rar ceva de la ei;
- le notează şi le administrează în mod diferit testele şi temele.
Astfel de comportamente este nevoie sa fie evitate. Odata ce sunt identificate sau constientizate, solicitati sprijin de specialitate!
Evitati sa transformati copii in victime ale abuzului! Schimbarea este posibila!