Perioada anteprescolara

  • Parent-Child Therapy

    Pasii tipici ai PCIT includ: 1. Faza de instruire: Părinții învață principiile de bază ale PCIT și abilitățile de gestionare a comportamentului prin intermediul sesiunilor de instruire cu terapeutul. 2. Sesiunile de joc: Părinții și copiii participă la sesiuni de joc ghidate de terapeut, în care se practică abilitățile învățate în timpul instruirii. 3. Sesiunile de conversație: Părinții învață să aplice abilitățile dobândite în situații de viață reală, iar terapeutul oferă feedback și îndrumare.

  • Recomandari pentru parinti

    Tati si mame, cum va puteti educa copiii cu succes? Cu siguranta nu prin dojana aspra, caci nu va da rezultate bune. Vorbiti cu copiii vostri ca si cand aveti încredere in abilitatile si inteligenta lor. Lucrati cu ei într-un mod amabil, gingas si iubitor. Comunicati-le ce ati vrea de la ei. Spuneti-le ca voi, ca si parinti, ii iubiti si va doriti pentru ei sa fie puternici, increzatori, toleranti cu ceilalti copii, iubitori, cuminti etc. Explicati-le ce inseamna acest lucru fara a fi cicalitori sau neincrezatori in potentialul lor! Luati-va timp sa discutati! Fiecare parinte ar trebui sa-si ia timp pentru a discuta cu copiii lui, pentru a le…

  • Senzatiile si perceptiile la copii intre 1 si 3 ani

    Mai ales dupa formarea capacitatii de deplasare independenta si de folosire a cuvantului, tactul furnizeaza si creeaza, impreuna cu vazul, conditii de percepere a spatiului haptic, concret, direct, nemijlocit. Inca la 15 luni este evident faptul ca, atunci cand arunca obiecte sau le scapa din maini, copilul prezinta o mare mobilitate in urmarirea vizuala a traiectoriei pe care o descrie caderea obiectului. Tot in aceasta perioada se constituie si alte caracteristici structurale ale perceptiei. Datorita implicatiei tactile, vizuale si kinestezice in perceptie, copilul anteprescolar diferentiaza mai bine si mai clar dimensiunile obiectelor. Desi progresul in aceasta privinta este lent, totusi, in legatura cu anumite situatii care au fost fixate puternic,…

  • Dezvoltarea structurii gramaticale a vorbirii intre 1 an si 3 ani la copil

    Tot dupa 2 ani, copilul incepe sa faca anumite progrese in ceea ce priveste folosirea constructiei gramaticale a limbii materne. Acesta ramane totusi relativ simpla pana la 3 ani. La inceput, cuvantul are sens de propozitie si este folosit ca atare. La 1 an si 8 luni copilul incepe sa construiasca propozitii simple. In procesul complex al comunicarii experientei sale, al verbalizarii experientei de care dispune, copilul isi insuseste caracterul de sistem al terminatiilor cuvintelor flexibile. In sistemul articularii verbelor sau substantivelor el se exprima in jurul varstei de 2 ani. Cu toate acestea, asistam la contaminari de regim gramatical necorespunzator, la creatii de cuvinte etc. Treptat, copilul isi corecteaza…

  • Limbajul copilului anteprescolar.

      In aceasta perioada, vorbirea incepe sa aiba un rol din ce in ce mai mare in viata copilului anteprescolar. Cuvantul, perceperea lui ca excitant, se face in trei situatii diferite: 1)    In imprejurari in care se identifica si se denumeste o situatie, un obiect. In acest caz, cuvantul se asimileaza de catre copil ca substituant al obiectului sau situatiei percepute. In aceste conditii, cuvantul capata o mare stabilitate si permite sa se constituie functia superioara de semnalizare a vorbirii. 2)    Dar cuvantul poate sa fie perceput de catre copil dupa o intamplare. In acest caz, copilului I se vorbeste despre ceva petrecut inainte, in viata lui (dupa o plimbare,…