Consiliere parentala

Consilierea parentala te ajuta sa identifici ce faci bine, sa nveti ce sa faci diferit, sa iti imbunatatesti relatia cu propriul copil, cat si cu partenerul de cuplu, cat si sa te impaci cu trecutul si copilaria ta!

  • Educație și training pentru co-parenting dupa divort

    Primul pas: Bazele în co-parenting Acest atelier de patru ore prezintă abilitățile fundamentale necesare pentru o experiență eficientă de co-parenting. Acest atelier va explora subiecte, inclusiv conceptele de bază ale dreptului familiei și parentale, ce rol joacă dezvoltarea unui copil în construirea rezilienței, cum să aveți grijă de dvs. în timpul unui divorț/separare și ce abilități sunt utile pentru a fi părinți împreună în timp ce trăiți separat. Atelierul va introduce, de asemenea, strategii de co-parenting care funcționează pentru a împiedica copiii să fie la mijloc. Inscrie-te printr-un email pe adresa info@jenichiriac.ro

  • Functiile familiei

    Necesitățile care au determinat oamenii să formeze familii au devenit funcții specifice ale acesteia. O familie se formează pentru a realiza niște scopuri clare, derivate din trebuințele fiecăruia, dar și din oportunitățile și obligațiile sociale. Funcțiile familiei sunt: 1. funcția psihologică – asigură suportul emoțional, nevoile de securitate, de protecție, incluzând și ajutorul mutual bazat pe sentimentele de egalitate, de respect și de dragoste între parteneri, între părinți și copii, între frați și surori; 2. funcția identitară – asigură sentimentul apartenenței și al coeziunii, construcția identităților personale, statutare și intime ale soților și ale copiilor; 3. funcția economică – asigură veniturile necesare pentru satisfacerea nevoilor de bază ale membrilor familiei,…

  • Abilitățile parentale

    Abilitățile parentale necesare pentru un parenting „suficient de bun” – Capacitatea de a gestiona propria suferință și anxietate fără a deveni furios, hiperexcitat sau speriat 2. Capacitatea de a planifica și de a gândi în viitor 3. Capacitatea de a răspunde empatic și cu încredere la suferința altei persoane 4. Capacitatea de a lucra cu alți adulți implicați în bunăstarea copilului (familie, profesioniști, alti părinți) 5. Capacitatea de a percepe vulnerabilitatea cu compasiune și preocupare 6. Capacitatea de a cere și de a aprecia ajutorul primit 7. Capacitatea de a tolera afectele negative (inclusiv furie, dezamăgire, frică, plictiseală, frustrare, durere minoră) fără a lua măsuri impulsive sau a presupune ce…

  • Învață cu Legisman

    CARTE  –  Învață cu Legisman Care-i treaba cu regulile – COMANDA de AICI  *recomandat categoriei de vârstă 7-14 ani Bianca Opriș Vine un moment în viața oricărui copil în care, în mod natural și sănătos, trebuie „să se desprindă” treptat de părinții săi. Asemenea nouă, adulților, va trebui să dea piept cu societatea în care trăiește, va trebui să se adapteze regulilor și principiilor care o guvernează și, oricât de mult ne-am dori, noi nu vom putea prelua mereu consecințele experiențelor de viață ale copiilor noștri. Vârsta de 14 ani aduce o mulțime de provocări și nu mă refer doar la cele specifice adolescenței. Acesta este momentul în care copilul…

  • Poveste terapeutica – Viata ca un dar pretios

    Pancinello- ești special Locuitorii din Wemmik, eroii povestirii noastre, erau niște omuleți mici, din lemn, ciopliți toți de un tâmplar pe nume Eli. Acesta își avea atelierul pe un deal, de la a cărui înălțime se vedea întreg satul. Fiecare omuleț era altfel. Unii aveau nasul mare, alții aveau ochii mari.  Unii erau înalți, alții erau scunzi. Unii purtau pălărie, alții purtau costum. Însă două lucruri le erau comune: toți erau făcuți de același tâmplar și trăiau în același sat. De dimineața până seara, zi de zi, omuleții făceau un singur lucru: lipeau etichete unul pe celălalt. Fiecare omuleț avea o cutie plină cu steluțe aurii și o cutie plină…

  • Semne de indisponibilitate emoţională în relaţia părinte-copil

    SEMNE DE MALTRATARE: Copilul este adeseori respins emoţional  de către părinţi. Părinţii sunt capabili doar într-o mică măsură să interpreteze şi să răspundă la semnalele emoţionale ale copilului. Copilul e ignorat în mod activ de către părinte. Copilul e ameninţat cu pierderea dragostei  părinteşti sau a unor relaţii importante. Părintele ameninţă copilul că-l părăseşte sau că pleacă de la el. Nu  i se vorbeşte copilului sau se vorbeşte despre el într-un mod insultător. Părintele reacţionează cu ostilitate la  nevoile copilului. Părintele în mod repetat îşi respinge copilul său nu-i răspunde la încercările de contact. Părintele e capabil doar la o scară mică  să ‘întâmpine’ copilul la nivelul la care se…

  • Cum sa vorbesti cu copilul tau despre sex?

    A face educatie sexuala inseamna a asculta intrebarile si comentariile copilului tau. Fiecare gene­ratie are propriile sale valori si norme. Ascultand feedbackul copilului tau, vei stii cum sa-ti nuantezi discursul astfel incat sa fii sigura ca a ajuns cum trebuie la receptor, in cazul acesta, la copilul tau. Nici un parinte nu scapa. Numai mamele vor putea sa descrie o femeie unui baiat, iar numai tatii vor fi cei care ii vor putea explica fetei ce gandesc barbatii. Poate este una dintre cele mai dificile discutii pe care le-ai purtat vreodata si asta nu din cauza lui, ci din cauza atitudinii tale vizavi de sex. Primul pas este sa accepti…

  • Educatia sexuala a copilului tau

    Care este finalitatea educatiei sexualale a copilului tau? de a permite transmiterea valorilor umane si familiale ; de a furniza informatii exacte copiilor; de a invata deprinderi eficiente de luare a deciziilor; de a neutraliza mesajele sexuale negative si exploatative din mass-media. Ce inseamna un comportament sexual responsabil ? Pentru a putea adopta un astfel de coportament, un adolescent are nevoie: . De informatii de baza despre: anatomie, fiziologie genitala, reproducere, sarcina; . Sa stie ca exista mijloace de control al fertilitatii si evitarea sarcinii nedorite; . Sa stie de unde poate sa obtina informatii despre planning familial; . Sa stie ca avortul poate duce la complicatii grave si foarte grave; .…

  • Pentru parintele din tine

    Este de preferat ca parintii  sa invete sa se sustraga nevoii de a controla si manipula totul si sa reziste impulsului de a simti ca e necesar sa controleze sau sa limiteze activitatea copiilor lor, si sa inteleaga ca este esential sa ii calauzeasca si sa ii sprijine in formarea unor repere in viata, constructive. Aceste impulsuri active sunt ca vita-de-vie care, daca nu este directionata, se va întinde peste orice buturuga si tufis si-si va agata carceii de proptele joase. Daca vita nu este antrenata sa se prinda de vreun suport potrivit, risca sa isi cheltuiasca energia fara rod. Asa este cu copiii. Activitatile lor este nevoie sa fie…