Comunicare eficienta

sexy5.jpg

Scopul pentru care comunicăm este acela de a fi înţeleşi. Măsura în care oamenii se înţeleg unul pe celălalt depinde de cât de bine comunică ei. Deşi comunicarea e definită ca fiind doar un mijloc pentru schimbul de informaţii, procesul este, în realitate, foarte complex. Comunicarea este atât verbală, cât şi nonverbală şi e influenţată de mulţi factori ca: vârstă, gen, rasă, statut socio-economic, nivel de educaţie, dizabilităţi de vorbire şi deteriorare a auzului.
Comunicarea eficientă se desfăşoară atunci când oamenii pot să schimbe cu acurateţe informaţii legate de fapte şi sentimente. Comunicarea defectuoasă apare atunci când oamenii nu pot sau nu au abilitatea de a înţelege cu acurateţe faptele şi/sau sentimentele împărtăşite. Deşi comunicarea eficientă poate naşte conflicte – întrucât oamenii au diferite valori –, comunicarea defectuoasă naşte, de multe ori, conflicte nedorite, pentru că oamenii nu sunt înţeleşi. Pe măsură ce oamenii îşi vor îmbunătăţi abilităţile de comunicare, vor reuşi pe de o parte să reducă numărul de conflicte nedorite create prin comunicarea defectuoasă, iar pe de altă parte, să îşi mărească abilitatea de a comunica eficient idei diferite, pe căi nonviolente.
Există multe potenţiale obstacole în dobândirea comunicării eficiente. Printre cele mai comune obstacole se numără: un limbaj al trupului insuficient, ascultare insuficientă, afirmaţii de tipul „tu”, cuvinte „încărcate” şi refuzul de a vedea perspective diferite.

Leave a Reply